مشاوره تحصیلی ,و آموزشی ، دانشگاهی   در اروپا

مشاوره تحصیلی ,و آموزشی ، دانشگاهی در اروپا

ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، انگلیس،لهستان؛اکراین،روسیه؛بلاروس،نروژ؛سوییس،استرالیا و...شرایط و هزینه های زندگی در اروپا،اقامت در اروپا،ویزای شینگن
مشاوره تحصیلی ,و آموزشی ، دانشگاهی   در اروپا

مشاوره تحصیلی ,و آموزشی ، دانشگاهی در اروپا

ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، انگلیس،لهستان؛اکراین،روسیه؛بلاروس،نروژ؛سوییس،استرالیا و...شرایط و هزینه های زندگی در اروپا،اقامت در اروپا،ویزای شینگن

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک زیر با توجه به شرایط متقاضیان دسته بندی شده و نیازی نیست که همه متقاضیان کلیه مدارک را جهت اخذ پذیرش داشته باشند:

1- ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

2- ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

3- ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات آن

4- ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن

5- کپی پاسپورت

6- کپی شناسنامه

7- 12 قطعه عکس رنگی 4*6

8- گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )

9- مدرک Toefl 550 یا IELTS 6.5 ( در صورت موجود بودن)

10- کارنامه قبولی در کنکور سراسری


لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصیلی باید به تایید سفارت آلمان برسد که همه روزه از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا11:30 این کار امکان پذیر است. مدارک ابتدا باید به تایید وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نیز تایید نماید.


مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی

درخواست ویزا باید شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست روادید بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد.


1- سه نسخه فرم درخواست ویزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گردیده باشد به همراه 3 قطعه عکس جدید ( با در دست داشتن پذیرش می توانید فرم درخواست را از سفارت تحویل بگیرید)

2- گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاریخ درخواست روادید )

3- شناسنامه

4- گذرنامه و شناسنامه همسر

5- فتوکپی از صفحه دوم و سوم گذرنامه متقاضی و همسر

6- تعهد نامه مالی بر اساس بند 84 قانون اتباع بیگانه ( اصل و کپی) از طرف تعهد کننده در آلمان به انضمام گواهی وضعیت اقامت وی در آلمان ، گواهی در مورد تامین مالی هزینه تحصیلی ( مانند فیش حقوق تعهد کننده و یا مدارک درآمد شخص متقاضی)

7- اصل و فتوکپی از پذیرش و یا تایید دریافت درخواست پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه عالی( Fachhochschule ) در آلمان

8- مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ایران

9- اصل و کپی مدارک تحصیلی دبیرستانی و دانشگاهی متقاضی در ایران

10- ارائه 6 ماه بیمه درمانی ( که این امر توسط بیمه درمانی بین المللی بیمه ایران قابل انجام است)


به جز مدارک مذکور در موارد خاص ممکن است سفارت از شما درخواست ارائه مدارک دیگری نماید که این مدارک برای بررسی درخواست شما الزامی است. لازم به ذکر است که هیچ نوع ویزایی در آلمان تبدیل به ویزای تحصیلی نمی شود یعنی اگر شخصی با روادید توریستی وارد خاک آلمان شد نمی تواند درخواست ادامه تحصیل و تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی نماید.


ضمانت نامه مالی

در کشور آلمان ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :

1- خود شخص متقاضی روادید تحصیلی

2- تعهد کننده مالی مقیم در آلمان


1- ضمانت نامه مالی توسط خود شخص متقاضی روادید تحصیلی

شخص می تواند با مراجعه به یکی از شعبات ارزی بانک ملی ایران و با حواله کرد مبلغ 7000 تا 7500 یورو بنام خود به بانک ملی هامبورگ ، ضمانت مالی خود را بعهده بگیرد.


2- ضمانت نامه مالی توسط شخص تعهد کننده مقیم در آلمان

شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در آلمان و با ارائه کلیه مدارک مالی خود اعم از فیش حقوقی و …. شخص متقاضی روادید تحصیلی در ایران را تا مادامی که در آلمان تحصیل می نماید ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ایران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی روادید خود را درخواست نماید.


نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی

1- مدارک Diplom-Vorprüfung و Zwischenprüfung ، با شرط داشتن دیپلم دبیرستان، کاردانی ارزشیابی می شود.

2- مدارک (Diplom Ingenieur(FH و (Diplom(FH و (Diplom Ingenieur I (GH صادره از کلیه مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی که منجر به اخذ دیپلم (I) می شود، کارشناسی ارزیابی می شود.

3- مدارک(Magister Artium(MAو Diplom IngenierوDiplom و (Diplom Ingenieur II(GH صادره از کلیه دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و دانشگاه های آموزش عالی هنر که منجر به اخذ دیپلم (II) می شود، “کارشناسی ارشد پیوسته” ارزشیابی می شود.

4- مدارک (.Doktor Ingenieur (Dr. Ing و (Doktor) با شرط داشتن کارشناسی ارشد، دکترا ارزشیابی می شود.

5- هیج کدام از مدارک دانشگاهی که به صورت مکاتبه ای، ترددی ، غیر حضوری و نیز مدارک دانشگاه های خصوصی ارزشیابی نمی شوند.

تبصره: مدارک دانشگاه های خصوصی آلمان که توسط وزارت فرهنگ این کشور و در زمان شروع تحصیلات تایید شده، در سطح دوره مورد تایید ارزشیابی می شود.

رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

 رشته های تحصیلی

Accounting and Finance ,Aeronautical Engineering ,Agriculture ,Architecture ,Bioengineering ,Biomedicine ,Business Engineering ,Business Information Systems ,Business Studies ,Chemical Engineering ,Civil Engineering ,Computer Science ,Culture Management ,Dentistry ,Environmental Science ,European & International Law ,Film & Theatre Studies ,Genetics ,Health Care Management ,Hotel Management ,Industrial Design ,Information Technology ,Journalism & Media Studies ,Master of Business Administration (MBA) ,Mechanical Engineering ,Human Medicine ,Nutrition & Dietetics ,Optical Engineering .Pharmacy ,Project Management ,Public Health , Renewable Energy and the Environment ,Semiconductor Technology ,Software Development ,Telecommunications Engineering ,Textile Design ,Tourism Management ,Traffic and Transport Studies ,Vehicle Engineering ,World Animal Production ,Zoology


Study for  Bachelor and Master’s degree in International University of Applied Sciences with tuition fees per semester: € 5,495- € 6,450 in English Language


MBA International Business


    MBA Clinical Research Management


    Leadership & Management


    International Management


    Aviation


    Engineering Management


    Finance & Accounting


    Health Care


    Hospitality


    Human Resources


    IT Management


    Marketing


    Transport & Logistics


    International Management


    Path2Master program For Non-Business Graduates


    Pre- Master program


نظام آموزشی در آلمان

نظام آموزشی در آلمان

تحصیلات پیش دانشگاهی

کودکان از 3 سالگی وارد مهد کودک (Kindergarten) می شوند که آموزش قبل از دبستان است. آموزش رسمی نیز از 6 سالگی آغاز می شود. آموزش ابتدایی در مدارس Grundschule 4 سال است. در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدایی می آموزند. سپس دوره ای 6 ساله را با برنامه های جدید آموزشی شروع  کنند. تحصیل در مدارس Gymnasium و Realschule و Hauptschule ادامه می یابد. در پایان این دوره، دانش آموزان بعد از 9 سال، مدرک Hauptschulabschluss یا بعد از 10 سال مدرک Realschulabschluss می گیرند. سپس در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند. یک گروه برای گذراندن دوره های کارآموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندن Fachoberschule و Berufsfachschule دیپلم فنی Fachhochschulreife می گیرند سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند.

گروه دوم در دبیرستان های Gymnasiale Oberstufe با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از 13 سال، دیپلم عمومی دبیرستان (Allgemeine hochschulreife) یا Abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.


تحصیلات دانشگاهی

تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فنی، و غیره امکان پذیر است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن دیپلم دبیرستانی سیزده ساله (Abitur) است. دارندگان دیپلم های دبیرستانی 12 ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (Feststellungsprüfung) که به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک ساله Studienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند. انتخاب رشته دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج ها و نمرات اخذ شده صورت می گیرد.البته در دانشگاه امکان تغییر رشته میسر است. شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند داشتن گواهینامه پایان تحصیلات 12 ساله دیپلم (Fachhochschulreife) است.

تحصیلات دانشگاهی شامل دو دوره پایه و اصلی است. دوره پایه (Diplom-Vorprüfung) حداقل 4 نیم سال طول می کشد و دوره اصلی حداقل 4 نیم سال برای مدارس عالی فنی و در دانشگاه ها حداقل 8 نیم سال است.

دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کلیه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسوولان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین می شود.

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند؛ یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد، نمی توانند مستقیماٌ برای دانشگاه های آلمان اقدام نمایند بلکه باید قبولی در کنکور سراسری را داشته باشند تا بتوانند برای کالج اقدام کنند. کالج در آلمان دو ترم است و این کالج ها فقط به زبان آلمانی هستند.

برای بعضی از دانشگاه های آلمان، اگر در ایران شخصی دانشجوی سال سوم دانشگاه آزاد باشد می‌تواند مستقیماٌ  اقدام نماید و لازم به گذراندن کالج نیست.

اگر شخصی در ایران مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای کارشناسی ارشد اقدام کند بلکه باید مجدداٌ کارشناسی رشته خود یا یکی از رشته های زیر شاخه رشته خود را در آلمان بخواند. کسانی که از دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی اخذ کرده اند،بدون گذارندن کالج در سال اول دانشگاه پذیرفته می شوند ولی اگر معدل مدرک کارشناسی شان بالای 17 باشد می توانند برای کارشناسی ارشد اقدام کنند.

اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های دولتی هستند، می‌توانند برای کارشناسی ارشد اقدام کنند اما  باز هم بستگی به تصمیم دانشگاه در آلمان دارد؛ زیرا سطح تحصیل آلمان نسبت به ایران یک سال جلوتر است. ممکن است بعضی از واحد های متقاضیان پذیرفته شود و یک سال پایین تر شروع به تحصیل نمایند و سپس می‌توانند به صورت پیوسته تا دکترا ادامه دهند.

اشخاصی که در ایران کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند همانند لیسانسیه ها باید مجدداٌ از دوره کارشناسی و اگر معدلشان بالا باشد می‌توانند برای کارشناسی ارشد اقدام نمایند. دوره کارشناسی ارشد در آلمان 2 سال است.

البته بطور کلی باید مدارک تحصیلی به آلمان فرستاده شود و دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در آلمان می‌تواند شروع به ادامه تحصیل نماید.

برای اقدام برای مقطع دکترا در آلمان بسیار مشکل است زیرا متقاضی باید شخصا در آلمان استاد راهنما پیدا کند و در بسیاری از موارد این امرامکان پذیر نیست؛ زیرا تحصیل در آلمان رایگان بوده و  دانشگاه ها تمایل زیادی به جذب دانشجویان خارجی به این منظور نشان نمی دهند.

در آلمان حتما باید برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان به زبان آلمانی آشنا باشند. برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان حتما باید دانش حداقل 800 ساعت زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند در امتحان ورودی زبان DSH شرکت نمایند.

برای ورود به دانشگاههای انگلیسی زبان متقاضی به غیر از دانش ابتدایی زبان آلمانی باید IELTS 6.5 یا TOFEL 550 داشته باشند.

اطلاعات عمومی آلمان و مراکز تحصیلی در آلمان


اطلاعات عمومی آلمان

آلمان کشوری است که در قلب اروپا قرار دارد و با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، سوییس، اتریش، جمهوری چک و لهستان همسایه می‌باشد.


زبان رسمی این کشور آلمانی است و اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارند. واحد پول آن یورو می باشد.

کشور آلمان یکی از مهم ترین کشورهای صنعتی جهان می‌باشد. مهمترین صنایع این کشور کارخانه های اتومبیل ، ماشین آلات سنگین ، الکترونیک و کارخانه های صنایع شیمی و کامپیوتر می باشند.

دانشجو فقط موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غدایی و بیمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هایی وجود دارد که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان اجاره داده می شود.

حدود هزینه زندگی دانشجو در آلمان با انضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کلیه هزینه های جانبی حدودا 800-700 یورو می‌باشد که این هزینه در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. دانشجو تعداد ساعت محدودی در هفته اجازه کار دارد.

جهت ثبت نام در دانشگاه ارایه بیمه درمانی الزامیست و بیمه درمانی برای هر شش ماه حدود 300 یورو در نظر گرفته میشود.


اکثر دانشگاههای آلمان هر نیمسال مبلغی در حدود 500 تا 650 یور بابت هرینه تحصیل از دانشجویان دریافت می نمایند.


 مراکز تحصیلی در آلمان

در آلمان حدود 300 دانشگاه و به همین تعداد دانشکده های فنی ، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارد.

دانشگاه ها به چند دسته تقسیم می شوند:


موسسه آموزش عالی فنی با تاکید بیشتر بر فعالیت علمی (fachhochschule)

دانشگاه با تاکید بیشتر بر علوم نظری (Universitaet)

دانشکده یا آکادمی موزیک و هنر (Musik und Kunsthochschule)

دانشکده تربیت بدنی (Sporthochschule)

در دانشگاه های آلمان در مقطع فوق لیسانس تدریس به زبان آلمانی و همچنین انگلیسی است. بنابراین قبل از اقدام برای اخذ پذیرش باید زبان آلمانی  و یا بر حسب مورد انگلیسی بیاموزند.

شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر / اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوریل می باشد. آخرین مهلت جهت ارایه مدارک برای ترم تابستانی تا 15 ژانویه و ترم زمستانی تا 15 جولای می باشد. یعنی مراکز مربوطه می بایست مدارک متقاضی را تا زمانهای نامبرده دریافت کرده باشند.

در آلمان هم دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصی. تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی، معتبر و رایگان می باشد. دانشگاه های خصوصی رایگان نمی باشند و باید در مورد آنها به وزارت علوم مراجعه کرد.

از ترم تابستانی 2004 کلیه دانشگاه های استان Nordhein-Westfalen  برای دانشجویان خارجی شهریه در نظر گرفته اند که این شهریه ترمی 650 یورو می باشد.

دانشجو فقط موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غذایی و بیمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان‌هایی وجود دارد که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان اجاره داده می شود.

برای تحصیل در آلمان ابتدا باید برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام شود و بعد از موفقیت در این امر برای ویزای تحصیلی اقدامات لازمه انجام شود.


در آلمان حدود 83 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها بعد از 6-4 ترم به دانشگاه های کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند ترانسفر می کنند. اکثر این دانشگاه ها رایگان هستند و تحصیل در آنها هزینه ندارد. در 90% این دانشگاه ها شرط ورود، داشتن مدرک تافل 550 می باشد ولی دانشگاههایی هم وجود دارند که متقاضیان می توانید دوره زبان را آنجا بگذرانید و نیاز به مدرک ندارند. با آنکه این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند ولی باید متقاضیان با زبان آلمانی جهت مصاحبه سفارت آشنا باشند و به دانشگاه نیز مدرک دانش زیان آلمانی ارائه دهند. در هر دانشگاه در آلمان اداره کمک به امور دانشجویان خارجی وجود دارد که کلیه مراتب انجام کار مانند: خوابگاه، بیمه درمانی و … توسط این اداره انجام می شود. حتی قبل از ورود به آلمان می توان با کمک این اداره در مورد رزرو خوابگاه اقدام نمود.

تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری


تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری

شرایط ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا برای آنکه فرد بتواند در این مقطع از دانشگاه های آمریکا پذیرش برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا دریافت کند باید دارای رزومه تحصیلی قوی برای تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری باشد. منظور از رزومه قوی داشتن معدل بالای ۱۶۶،مقاله های علمی پژوهشی،کار در مراکز پژوهشی،مدرک زبان و … است. مدت زمان تحصیل در آمریکا Phd  سه تا پنج سال است. دانشجویان در دوره دکتری بیشتر به تحقیق و پژوهش می پردازند و از آنجا که بودجه تحقیقاتی دانشگاه های آمریکا در این مقطع بسیار بالاست افراد با رزومه تحصیلی خوب شانس گرفتن بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در آمریکا دکتری  را نیز دارا می باشند.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در آمریکا در صورت داشتن بورس امکانپذیر هست.شرایط تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا داشتن رزومه قوی تحصیلی و مدرک زبان معتبر و بالا میباشد.


هزینه ی تحصیل در آمریکا چیزی در حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار در سال است هزینه تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا و میزان هزینه زندگی،گرچه با توجه به شهر،ایالت و سبک زندگی فرد متغیر است ولی میتوان مبلغی در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار را برای تحصیل در امریکا با هزینه شخصی یک فرد در طول یکماه در آمریکا برای ادامه تحصیل دکترا در امریکا تعیین کرد.


تحصیل در رشته پزشکی آمریکا


برای ادامه تحصیل پزشکی در آمریکا ابتدای کار باید دوره های رزیدنتی را سپری کنند و پس از آن شروع به کار کنند.برای شرکت در دوره های رزیدنتی ابتدا باید دوره ی لیسانس خود را به اتمام رساند و سپس چهار سال دیگر را در دانشکده ی پزشکی سپری و سرانجام مدرک دکترای پزشکی یا (M.D) خود را اخذ کنند.نحوه تحصیل پزشکی در آمریکا  این دوره معمولا ۳ تا ۷ سال به طول می انجامدکه بیش از ۸۰۰۰ برنامه در زمینه ی ۱۲۰ تخصص ارائه می شود شرایط تحصیل پزشکی در امریکا داشتن توانایی های مهارت زبان انگلیسی، پیشینه تحصیلی ،توانایی سفر به ایالات متحده برای شرکت در آزمون ها و مصاحبه ها و میزان تناسب برنامه های تحصیلی خود را الزامی میباشد.

برای تحصیل پزشکی آمریکا باید  از کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی در کشور آمریکا مجوز ECFMG بگیرید.که از شرایط لازم برای گرفتن مجوز یا همان (ECFMG) حضور داشتن در یکی از دانشکده یا دانشگاه های پزشکی مورد تأیید و گرفتن مدرک نهایی پزشکی و کارنامه تحصیلیم ی باشد.پس از گرفتن مجوز به شما یک مجوز برنامه ریزی برای یک دوره ی سه ماهه داده میشود تا طی آن بتوانید برای اولین آزمون خود را برای تحصیل پزشکی عمومی در آمریکا برنامه ریزی کنید که ازدو مرحله و سه آزمون تشکیل شده است.


اولین مرحله ، آزمون های کامپیوتری است که در مراکز منتخب تامسون پرامتریک در سراسر جهان برگزار میشود که شامل دومرحله زیر می باشد.

USMLE

Clinical Knowledge

دومین مرحله ، برگزاری آزمون مهارت است که در شهرهای مختلف ایالات متحده برگزار میشود که در حال حاضر در شهرهای فیلادلفیا ، لوس آنجلس ، آنتالیا ، شیکاگو هیوستون برگزار میشود که به نام آزمون Clinik Skills  شناخته میشود.

شرکت در این آزمون نیازمند ترتیب خاصی نمی باشد و در صورت قبول نشدن در این آزمون ها می توانند در هر سال ۳ بار این کار ار انجام دهید.پس از قبولی در آزمون های ذکر شده به شما مجوز شرکت در دوره های تحصیل تخصص پزشکی در امریکا داده می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا  و تحصیل دندانپزشکی در امریکا   ۳۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

هزینه تحصیل داروسازی در آمریکا ۳۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

هزینه تحصیل دامپزشکی در آمریکا ۲۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰

مزایای تحصیل در آمریکا بدون هزینه و مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است. در عین حال نباید از ذکر این نکته که به علل متعدد ریسک دریافت ویزا از سفارت آمریکا بالاست،غافل ماند. حتما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی مشورت لازم با وکلای مجرب حقوق بین الملل را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین میتوانیم به شما توصیه کنیم با تحصیل در اروپا راه خود را به آمریکا هموار کنید و با یک رزومه قوی برای تحصیل و مهاجرت به آمریکا اقدام نمایید. این سایت نیز اطلاعاتی پیرامون مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل نیز ارائه می دهد. با ما تماس بگیرید تا از مشاوره ای تخصصی در زمینه تحصیل در آمریکا و راه های مهاجرت به این کشور برخوردار شوید. مشاوران ما در موسسه حقوقی نوباوران به روز ترین قوانین حقوق بین الملل در زمینه تحصیل در آمریکا بدون تافل را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس و فوق لیسانس


تحصیل در آمریکا در مقطع لیسانس

بسیاری از افراد تمایل دارند با ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی و با این اقدام شانس خود را برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و کار در امریکا افزایش دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در امریکا ۴ سال است. اگر شما بخواهید برای پذیرش از دانشگاه های امریکا اقدام کنید باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله خود را اخذ کرده باشید و اگر هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده اید این امکان را دارید که دوره پیش دانشگاهی خود را در آمریکا بگذرانید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا فرد نیاز به کسب نمره آیلس ۵ یا ۶ و یا نمره تافل مشابه دارد. فرد با گذراندن ۴ سال تحصیلی معادل ۸ ترم،میتواند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های امریکا دریافت نماید. بسته به اینکه فرد در چه رشته ای تحصیل مینماید و چه واحدهای دروس تحصصی و اختیاری را گذرانده است مدرک ( Bachelor of Science=B.S) و یا Bachelor of Art=B.AA)) به او اعطا می شود. دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع لیسانس اجازه کار به صورت ۱۰ ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درامدی در حدود ۱۲ تا ۱۵ دلار کسب نمایند.


موسسه حقوقی نوباوران با بهره گیری از کادر وکلای مجرب حقوق بین الملل این نوید را به هموطنان عزیز میدهد که امکان تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی را در بسیاری از بهترین دانشگاه های امریکا فراهم نموده ایم. با ما تماس بگیرید تا از مشاوره ای صحیح در این زمینه برخوردار شوید.


تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس

از آنجا که درصد بسیار کمی از آمریکایی ها برای تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد اقدام مینمایند،فردی که در این مقطع تحصیل نماید شانس بالایی برای یافتن کار در کشور آمریکا دارد. شرایط تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی ارشد فرد نیاز به نمره آیلس ۶.۵ با بالا و یا نمره تافل مشابه دارد. ضمن انکه برای تحصیل در اکثر رشته ها،بسته به نوع رشته باید نمره Gre و Gmat قابل قبولی نیز ارائه نماید. گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بنا به رشته یک تا سه سال به طول می انجامد. صورت اول دوره کوتاه تری را در بر میگیرد و فرد در آن تعدادی واحد درسی و یک پروژه را میگذراند. درکارشناسی ارشد تحقیقی دانشجو تعداد واحد کمتری را میگذراند و باید یک تز یا پایان نامه و یک مقاله ارائه نماید. میتوان گفت برای اشخاصی که میتوانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاه تری پرداخت نمایند کارشناسی ارشد حرفه ای بسیار مناسب است و فرد در مدت کوتاهی می تواند جذب بازار کار شود.


دانشجویان در زمان ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس اجازه کار به صورت ۲۰ ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درآمدی در حدود ۱۵ دلار کسب نمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آمریکا

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آمریکا

سن شروع  برای تمام افراد ۶ سالگی است و فرد با گذراندن یک دوره ۱۲ ساله، تحصیلات متوسطه خود را به پایان می رساند و پس از آن موفق به اخذ مدرک IB که همان دیپلم کشور آمریکا است، خواهد شد. سن ورود به دبیرستان های آمریکا ۱۴ سالگی است و اگر فردی بخواهد از ایران برای تحصیل در دبیرستانهای آمریکا اقدام کند باید مقطع راهنمایی را با معدل بالاتر از ۱۲ به پایان رسانده باشد. داشتن مدرک IB برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا برای افرادی که تحصیلات قبل از دانشگاه را در امریکا گذرانده اند الزامی است.


دروس تدریس شده در مدارس آمریکا در مقطع ابتدایی بیشتر حول محور ریاضیات،خواندن و نوشتن،هنر،علوم اجتماعی و ورزش است. ولی در مقطع دبیرستان در امریکا افراد می توانند بین دروس مختلف دست به انتخاب بزنند و با توجه به علاقه و استعداد خود دروس را انتخاب نمایند. سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن به پایان می رسد. شایان ذکر است برخی مدارس خصوصی برای ترم بهار که شروع آن در ماه ژانویه است نیز پذیرش مینمایند ولی تعداد آنها بسیار محدود است و ظرفیت پذیرش نیز بسیار پایین است.


هزینه و شهریه ی تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا ۲۰۱۷ در این مقاطع تحصیلی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مدارس متفاوت است. بودجه مدارس دولتی آمریکا توسط مالیاتی که مردم هر ایالت پرداخت میکنند تامین می شود در نتیجه تحصیل در آنها فقط برای اشخاصی که در آن ایالت زندگی میکنند و مالیات پرداخت می نمایند رایگان است. در مدارس خصوصی امریکا نیز تحصیل در آمریکا هزینه ها متفاوت است. فرد در عین حال اگر مدارس خصوصی شبانه روزی را انتخاب نماید،می تواند از بهترین امکانات زندگی نظیر خوابگاه،وعده های غذایی،سالن های ورزش،امکانات یادگیری زبان و … بهره مند شود.تحصیل در امریکا با کمترین هزینه که هزینه تحصیل و زندگی در دبیرستان ها خصوصی آمریکا در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در سال است.


Associate degree


تحصیل در آمریکا در این مقطع شامل دو سال تحصیلی است. برای اخذ این مدرک فرد یا باید یک دوره دو ساله در کالج را بگذراند و یا آنکه دو سال تحصیلی از یک دوره ۴ ساله دانشگاهی را گذرانده باشد. فرد بنا به رشته مورد نظر میتواند در دوره های (Associate of Science degree=A.S.degree) و یا (Associate of Arts degree=A.S.degree) شرکت کند. بعد از این دوره به افراد مدرک کاردانی یا associate degree اعطا می شود. این دوره به صورتی طراحی شده است که فرد میتواند بعد از گذراندن آنها وارد بازار کار شود. ضمن اینکه،فرد با تحصیل در این مقطع این امکان را دارد دروس گذرانده خود در این دوره را به دوره کارشناسی منتقل کند.

تحصیل در آمریکا

Image result for ‫تحصیل در آمریکا‬‎


آیا تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان امکان پذیر هست ؟؟ بله گرفتن پذیرش تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان امکان پذیر هست یعنی تحصیل در آمریکا بدون نیاز به مدرک زبان برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان امری میسر میباشد به صورتی که برای تحصیل رایگان در آمریکا بدون مدرک زبان باید بعد از گرفتن پذیرش وش روع به تحصیل باید مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه اخذ شود.

برای تحصیل در آمریکا با دیپلم صد درصد الزامی میباشد و برای تحصیل در آمریکای لاتین حد اقل داشتن مدرک دیپلم لازم میباشد.


امروزه تحصیل در آمریکا، در تمام مقاطع آن به رویایی دست نیافتنی برای افراد تبدیل شده است و همه به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف هستند. از میان دلایل متعددی که موجب گرایش افراد به تحصیل در آمریکا شده است میتوان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد. فرد با دریافت ویزای تحصیلی امریکا و تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم درمقاطع مختلف میتواند آینده شغلی خود را تضمین نماید. در کشور امریکا بیش از ۵۰۰۰۰ کالج و دانشگاه وجود دارد و انتخاب مناسب از جهات مختلف حایز اهمیت است. آیا میدانید برای دریافت ویزای تحصیلی امریکا انجام چه اقداماتی مورد نیاز است؟ با ما تماس بگیرید. کارشناسان حقوق بین الملل ما، در موسسه حقوقی نوباوران مشاوره ای تخصصی را در خصوص تحصیل در امریکا و یا اعزام دانشجو به آمریکا به شما ارائه میدهند.


افراد بسیاری قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا به جهت این است که بتوانند اقامت تحصیلی آمریکا را بگیرند و در نتیجه از این مسئله در جهت مهاجرت به آمریکا بهره مند شوند. این مسئله از طریق اخذ ویزای f 1 و یا ویزای g 1 یا j 1 آمریکا می باشد. البته شایان ذکر است مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های موجود است. سرمایه گذاری یا اخذ ویزای کار آمریکا از طرق دیگر مهاجرت به این کشور هستند. حتی بسیاری افراد که قصد مهاجرت از طریق ویزای نامزدی آمریکا و یا ویزای ازدواج آمریکا را دارند به دلیل بعضی شرایط خاص این ویزا ها از طریق ویزای تحصیلی نسبت به اخذ اقامت آمریکا اقدام می کنند.

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلیس مزایای زیادی دارد و هزینه های تحصیل در این کشور در بسیاری موارد از کشورهایی همانند آمریکا و کانادا پایین تر است .

شهرهای مختلف، موسسات متنوع رشته‌های گوناگون این امکان را فراهم می‌نماید که گزینه‌های مختلفی با شرایط و هزینه‌های متفاوت مطرح گردد و امکان انتخاب را برای کلیه متقاضیان بیشتر نماید. بدیهی است یکی از مهمترین مسائل در ارائه این گزینه‌ها، اعتبار موسسات و دانشگاههای معرفی شده و قابل ارزشیابی بودن مدارک اخذ شده از آنها توسط وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری می‌‌باشد.

هزینه تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف با توجه به کیفیت و رده کالجها و داشگاهها بسیار متغیر میباشد،حدود هزیه ها(فقط هزینه پرداختی جهت تحصیل) را میتوان به طور تقریبی طبق جدول زیر تخمین زد:


دوره های کارشناسی هنر و علوم انسانی ۶۰۰۰-۹۰۰۰  پوند در سال

مهندسی و ریاضیات ۷۰۰۰-۱۲۰۰۰  پوند در سال

بالینی ۱۰۰۰۰-۱۴۰۰۰ پوند در سال سه تا چهار سال

(۵ سال برای گروههای پزشکی)

سال تحصیلی ۹ ماه می باشد

دوره های کارشناسی ارشد هنر و علوم انسانی ۸۰۰۰-۱۲۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس چون دوره فوق یک ساله میباشد

مهندسی و ریاضیات۹۰۰۰-۱۴۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس چون دوره فوق یک ساله میباشد

بالینی ۱۰۰۰۰-۲۰۰۰۰ پوند برای کل دوره فوق لیسانس چون دوره فوق یک ساله میباشد کل دوره فوق لیسانس با احتساب پایان نامه ۱۲ ماه میباشد

دوره های دکترا ۱۰۰۰۰-۱۵۰۰۰ پوند در سال دوره دکترا معمولا ۳ سال میباشد

MBA ۹۰۰۰ پوند به بالا یک سال و در بعضی از دانشگاهها تا ۱۸ ماه

درمقایسه با بیشتر کشورهای دنیا- از جمله ایران- که دوره لیسانس ۴ سال است، مدرک لیسانس در انگلستان تنها ۳ سال طول می کشد.فوق‌لیسانس تنها۱ سال به درازا می‌کشد.این مساله از لحاظ شهریه و هزینه زندگی به نفع شما است.


تقریباً برای تمام دانشجویان خارجی بیمه درمانی رایگان است


*لازم بذکر است هزیه های فوق تقریبی بوده و امکان دارد در دانشگاههای درجه یک تفاوت زیادی در قیمت مشهود باشد.


*برخی دوره های دانشگاهی (مانندMBA) در کالجها زیر نظر داشگاه برگزار میشود، که در این موارد   هزینه ها بسیارکمتر نسبت به دانشگاهها می باشد


۲۰ ساعت اجازه کار در هفته به دانشجویان